Zdravi poletni prigrizki

Za malico tudi vas redno premamijo prigrizki? Ni se jim treba odpovedati, le nadomestite jih z bolj zdravimi različicami.

 

Krompirjev čips – Zelenjavni čips

Krompirjev čips je škodljiva mešanica ogljikovih hidratov, maščob, soli in umetnih dodatkov v obliki ojačevalcev okusa. Dokazano je, da redno uživanje čipsa povečuje tveganje za nastanek srčno-žilnih obolenj in raka. Potrebujete še kakšen boljši razlog, da se temu škodljivemu živilu popolnoma odpoveste?

Namesto klasičnega čipsa si lahko brez skrbi privoščite zelenjavni čips, ki ga pripravite kar sami. Na tanke kolobarčke narežete bučke, jih pokapate s hladno stiskanim oljem ter začinite po svojem okusu. Bučke sušite v sušilniku ali ventilacijski pečici, nastavljeni na najnižjo temperaturo, pri rahlo priprtih vratcih ali ga spečete v pečici brez masti s pomočjo Pyramid Pan podloge za peko. Enako lahko pripravite tudi ohrovt, sladek krompir itd.

Slane palčke ali prestice – Korenček, narezan na palčke, s pomako iz oreščkov

Slano pecivo vsebuje ogromno soli, maščobe in seveda nezdravo, predelano belo moko. Uživanje soli v telesu zadrži tudi do dva litra več vode, kot bi jo sicer, kar dodatno obremeni srce in ožilje. S slanim pecivom pa se lahko tudi kaj hitro prenajedate, kar seveda prispeva h kopičenju nezaželenih kilogramov.

Odlična alternativa so zelenjavne palčke, ki jih pripravite iz korenja, zelene ali druge trde zelenjave. Zraven se odlično prileže pomaka iz indijskih oreščkov. Te zmeljete in začinite s česnom, timijanom, malo soli ter nekaj kvasnega posipa za bolj izrazit okus. Pomaki dodajte malo limonovega soka in toliko vode, da dobite gosto zmes.

Mlečna čokolada – Čokolada z visokim deležem kakava

Mlečne čokolade so dandanes daleč od prave čokolade. Večina žal namreč vsebuje le za vzorec kakava, ob tem pa obilje predelanega sladkorja, mleka in neredko tudi sintetičnih dodatkov.

Boljša izbira so čokolade z zelo visokim deležem kakava in manj sladkorja. Še boljša alternativa pa so presne čokolade, pripravljene iz toplotno neobdelanega kakava, kakavovega masla in naravnega sladila. Receptov je več vrst in jih najdete na spletu.

Žele bomboni – Suho sadje

Kadar govorimo o sladkarijah, so žele bomboni ena najslabših izbir, po kateri lahko posežete, če se želite posladkati. Vsebujejo namreč želatino ter ogromno sladkorja in sintetičnih dodatkov (arome, barvila, ojačevalci okusa …). Poleg tega se lepijo na zobe, kar vašemu nasmehu na dolgi rok zagotovo ne koristi.

Malce boljša alternativa je kandirano sadje, ki je ravno tako oblito s sladkorjem, vendar je tega manj. Še najboljše je, če uživate suho sadje, ki je sicer ravno tako zelo sladko, vendar sladkor v sadju nima tako škodljivih učinkov na vaše telo. Večino sadja lahko posušite tudi sami doma, bodite pa pozorni, da kupite takšno, ki ne vsebuje škodljivih dodatkov v obliki konzervansov.

Sladoled – Presni sladoled

Sladoled je eno od živil, ki lahko vsebuje kar nekaj škodljivih dodatkov. Če pogledate sestavine, se namreč lahko prepričate o lepem številu različnih E-jev, s čimer se v prehranski industriji označujejo aditivi. Poleg tega sladoled vsebuje kar nekaj sladkorja in maščobe.

Odlična alternativa je presni sladoled. Pripravite ga tako, da v zmogljivem mešalniku zmešate prej zamrznjene koščke banane z nekaj drugega zamrznjenega sadja (jagode, maline), malce naravnega sladila in kančkom vanilje. To je naravni sladoled odličnega okusa, v katerem lahko uživate popolnoma brez slabe vesti.

Pripravo zdravih prigrizkov si lahko v veliki meri poenostavite: klik!

Vir: Bodi zdrava / MK