Hujšanje z rdečim vinom

Mediteransko dieto z obilo zelenjave, ribami in olivnem oljem poznajo tudi otroci, manj pa je znana nadgraditev takšne prehranjevalne piramide z vsakodnevnim kozarcem rdečega vina. Po zaslugi številnih antioksidantov iz rujne kapljice, med katerimi igra vodilno vlogo resveratrol, boste hujšali hitreje kot se mošt spreminja v vino, kar v številkah pomeni do 4 kilograme tedensko, zraven pa uredili krvni sladkor, tlak in holesterol. Na zdravje! Hujšanje z rdečim vinom je pisano na kožo predvsem ljubiteljem in poznavalcem žlahtne kapljice.

Poigravanje s kalorijami

Za klasično mediteransko dieto veljajo preprosta pravila; vsak večji obrok je treba zasnovati na velikih količinah zelenjave, dobrodošla je še porcija pustih beljakovin; najbolje ribe,  slab pa ni niti pust piščanec, puran, skodelica posnetega jogurta ali dve jajci. Prednost morate dati nepredelanim ogljikovim hidratom; stročnicam, rjavemu rižu, polnozrnatemu kruhu in testeninam. In nenazadnje, vsak dan med vsako mediteransko dieto vam pripadajo žličke olivnega olja, namesto katerega lahko pohrustate pest oreščkov ali pa si odrežete rezino sira. Hujšanje z rdečim vinom je enostavno.

Za novo mediteransko dieto pa velja, da se je treba občasno odpovedati ogljikovim hidratom v obliki kruha ali riža in jih nadomestiti z rdečim vinom.

Zakaj je rdeče vino zdravo?

Zdravilni učinki alkohola se skrivajo v etanolu, ta pa se nahaja v vseh alkoholnih pijačah. Drži pa, da zgolj rdeče vino vsebuje flavonoide, kemikalije, ki pomagajo regulirati celično rast, zdravijo vnetne procese  in preprečujejo nastajanje krvnih strdkov, zaradi česa je denimo znano, da imajo Francozi, ljubitelji kapljice, najmanj težav s srcem. Rdeče vino se lahko pohvali tudi z resveratrolom, ki deluje kot lovilec prostih radikalov, s čimer ščiti celice in zavira njihovo staranje. Pomaga pri preprečevanju srčno-žilnih bolezni, vnetnih procesov in določenih rakavih obolenj, pomlajuje kožo in nenazadnje hujša.

Je pa vino koristno tudi zato, ker napeljuje k zdravim prehranjevalnim navadam. Obsežna raziskava danskih supermarketov je dokazala naslednjo zanimivost; kupci, skupaj z vinom, kupujejo večinoma zelo zdravo hrano, kot so olive, posneti mlečni izdelki, siri, sadje, zelenjava, perutnina, med tem ko so ljubitelji piva zraven največkrat kupijo čips, industrijsko predelano meso kot so klobase, šunka, gazirane pijače ipd.

Zakaj rdeče vino pomaga hujšati?

Raziskava, v kateri je sodelovalo 50.000 žensk, je dokazala, da je tveganje, da se bodo zredile, manjše pri ženskah, ki si privoščijo nekaj kozarčkov vina tedensko kot pri tistih, ki sploh ne pijejo alkohola. V tvegani skupini so le tiste ženske, ki popijejo več kot  dve merici alkohola dnevno.

Zakaj lahko kozarček rujnega dnevno celo pripomore k vitkejši liniji? Alkohol pospešuje presnovo, poleg tega pa pozitivno vpliva na delovanje hormonov. Najbolj vpliva na hormone lakote resveratrol, antioksidant, ki ga najdemo le v rdečem grozdju oziroma rdečem vinu. Ženske, ki popijejo kozarec rdečega vina, večino dni v tednu, imajo tudi najnižjo raven inzulina, hormona, ki povzroča trebušno debelost.

Seveda prav vse alkoholne pijače niso »dietetične«. Nekatere, denimo koktajli in pivo, so prave kalorične bombe. Pina colada zaseda nehvaležno prvo mesto, saj je težka čez 400 kalorij. V kozarcu rdečega vina pa je le okoli 80 kalorij, kar je manj kot v rezini kruha.

Zakaj olivno olje?

Ob dieti je težko vztrajati, če vam kar naprej kruli v želodcu. Verjetno ste že večkrat slišali, da občutek sitosti podaljšujejo beljakovine in vlaknine, vendar pa je olivno olje še učinkovitejše. Pohvali se lahko kar z 75 odstotki oleilne kisline, substanco, ki občutno podaljša občutek sitosti.  Olivno olje vsebuje ogromno polifenolov, antioksidantov, ki jih že vrsto let povezujejo z ozkim pasom, pripomorejo pa tudi k še boljši absorpciji antioksidantov iz drugih živil. Poleg tega imajo šefi vrhunskih kuhinj olivno olje radi zaradi odličnega okusa; pričara namreč mediteranski pridih mesu in predvsem zelenjavi. V olivnem olju je končno tudi veliko mononenasičenih maščobnih kislin (MUFA), te pa znižujejo raven inzulina, hormona, ki spremeni odvečni krvni sladkor v trebušno maščobo. Raziskave so potrdile, da lahko uživanje obilo MUFA pospeši hujšanje za več kot trikrat. Se pravi, da je hujšanje z olivnim oljem učinkovitejše kot najbolj stroga dieta oziroma je idealno za najbolj nepotrpežljive posameznike, ki bi že jutri radi smuknili v nižjo konfekcijsko številko.

Zakaj ribe?

Omega 3 maščobne kisline, ki so pri hujšanju tako dobrodošle kot navadna voda, se nahajajo samo v ribah in ribjem olju. Značilno za to posebno vrsto maščobnih kislin je, da posredno topijo telesno maščevje in ji pomagajo izločiti se iz telesa.  Da bi zaužili vse koristi omega 3 maščob, bi morali ribe jesti vsak dan,  celo večkrat na dan, na srečo pa imamo na trgu že zelo kakovostne nadomestke, dodatke ribjega olja. Prehranski dodatki so na voljo v kapsulah in tekočih oblikah, delimo pa jih v dve veliki skupini; olja iz ribjih jeter iz večjih rib in olja, narejena iz ribjega mesa, navadno iz manjših rib. Olju, ki ga iztisnejo iz jeter, odstranijo vonj ter dodajo vitamin E in antioksidante, da ne postane žarko. Olje je tudi odličen vir vitamina A in D. Olje v kapsulah vsebuje manj omega-3 maščobnih kislin. Olja, narejena iz ribjega mesa, vsebujejo bistveno manj vitamina A in D, pa zato veliko več omega 3 maščobnih kislin. Vsak dan naj bi zaužili do 5 mg omega 3 maščobnih kislin.

Oblikujte svoj meni

Zaužijete lahko največ do 30 miligramov ogljikovih hidratov dnevno, solate oziroma rahlo prekuhane zelenjave lahko pojeste v neomejenih količinah, ljubitelji rib si skrinjo napolnite z morsko in rečno hrano, dovoljene so tudi konzervirane ribe. Popijte obilo vode, pri pripravi pa si dajte duška z začinjanjem. Ribam se podajo  bazilika, timijan in sok limone.

Ko dosežete želeno težo, lahko s takšnim režimom prehranjevanje nadaljujete; prednost dajte še dalje ribam, med olji naj še naprej kraljuje olivno, sem in tja pozobljite pest oreščkov, predvsem pa uživajte ob skledah sveže zelenjave in občasno kakšnem sadežu. Pač pa lahko jedilniku postopno dodate kakšno rezino kruha ali kos sadja več. A le počasi in v majhnih količinah, pozorno spremljajte številko na tehtnici, da se ne bi začeli po nepotrebnem rediti.

Primeri jedilnika za 1 dan:

Zajtrk:

  • 2 jajci s 30 grami manj mastnega sira. 2 skodelici špinače s čajno žličko olivnega olja ter sokom limone.
  • 60 gramov vložene tunine, skodelica do dve graha, prekuhanega z žličko olivnega olja.

Kosilo:

  • 120 gramov poljubne ribe, skodelica in pol brokolija z dvema žličkama olivnega olja in kisom za boljši okus.
  • 120 gramov pustega puranjega mesa, 12 špargljev ali skodelica graha z dvema žličkama olivnega olja.
  • 120 gramov mletega puranjega mesa, pečenega v kroglicah z žličko olivnega olja in paradižnikovo omako.  Zraven dve skodelici poljubne prekuhane zelenjave ali skleda mešane solate z žličko olivnega olja.

Večerja:

  • 120 gramov piščanca, skodelica rjavega riža s poljubno zelenjavo in dvema žličkama olivnega olja.
  • 120 gramov lososa z dvema žličkama olivnega olja, skodelica prekuhane špinače ali skleda pisane solate, kozarec rdečega vina.

Malica, pripada vam ena na dan:

  • Pest mandljev oziroma mešanih oreščkov ali nekaj koščkov feta sira ali 15 oliv, sadež ali kozarec rdečega vina.
Vir: Zarja / MK

Rdeče vino bo še bolj teknilo v kakovostnih in estetsko dovršenih kozarcih!

Set kozarcev Red Teardrop za rdeče vino